1. Jasno sprecyzuj swoje cele. 
Określ realne cele i postaraj się zamknąć je w ramach czasowych. Nasz mózg lubi konkrety, więc mile widziane będą dodatkowe szczegóły. 
 
2. Zacznij na spokojnie
Jeśli Twoim celem jest poprawienie nawyków żywieniowych, redukcja wagi czy też rozpoczęcie treningów, nie zaczynaj na największych obrotach. Wielki ogień szybko sie wypali. Wprowadzanie małych zmian czy też ograniczeń sprawi, że nie odczujemy tego tak drastycznie przez co szybciej zbudujemy zdrowe nawyki. 
 
3. Kontroluj postępy 
Zapisuj swój postęp w dzienniczku czy odrębnej aplikacji. Mogą być to dni abstynencji od nałogu, utracone kilogramy, centymetry w obwodach czy postępy na treningach. Uwielbiamy sam fakt robienia progresu, ale niestety z powodu braku kontroli większość z nas tego nie widzi. Jeśli nie zapisujesz swoich działań to nie dostrzegasz ogromu pracy jaki wkładasz. 
 
4. Działaj zgodnie z metodą Kaizen
Kaizen jest praktyka ciągłego doskonalenia się. Każda, nawet najmniejsza poprawa jest sukcesem. Świadomość, ze nawet drobne rzeczy ktore robisz mogą przyblizyc Cie do celu to największa motywacja. Zrobiłeś powtórzenie więcej niz tydzien temu? Sukces! Ograniczyles kolejnego papierosa? Jesteś co raz bliżej!
 
5. Bądź cierpliwy. 
Nie brzmi jak błyskotliwa rada, ale musimy ja tutaj umieścić. Ciężko być cierpliwym gdy przytlacza nas ogrom celów jakie wyznaczylismy sobie na starcie nowego roku. Jednak łatwiej o cierpliwość, kiedy sumiennie trzymasz sie wszystkich poprzednich zasad. Jesli masz jasno sprecyzowany cel, kontrolujesz postępy i stopniowo rozkrecasz maszynę zmian to wiesz, ze idziesz w dobrym kierunku - to największa motywacja do bycia cierpliwym. Cel nie osiągniemy w trakcie nocy - potrzeba czasu. Każdy dzień pracy nad postanowieniami przybliża nas do tego największego, głównego celu.