Blog

Przez poniedziałek, 10 lipca 2017 12:25:28 w kategorii Trening siłowy i kondycyjny

Moda na to, aby być „w formie”, rośnie z roku na rok. Jest to bardzo dobry trend, który jak najbardziej nam się podoba, jednak coraz częściej prowadzi on do przerostu formy nad treścią. Wiadomo od zawsze, że skoro coś staje się mocno popularne to zostanie wykorzystane jako maszynka do robienia pieniędzy. Takim oto sposobem ludzie chcący zadbać o swoją formę często wprowadzani są w błąd i niewiedzę, a to na pewno nie zbliża ich do osiągnięcia wyznaczonego celu.

Odchudzanie to nadal najczęściej obierany cel przez osoby zaczynające podróż w świecie fitness. Trudno się dziwić, ponieważ coraz więcej osób cierpi na nadwagę czy otyłość i rzeczywiście redukcja masy ciała to jedyne nad czym trzeba się w danym momencie skupić. Co jednak z osobami, które nie mają zbyt dużo do zrzucenia a jednak są święcie przekonani, że muszą zredukować jeszcze te pare kilogramów?

Więcej
Przez piątek, 19 maja 2017 09:21:15 w kategorii Boks

Wczoraj świat obiegła informacja o tym, że najpopularniejszy zawodnik UFC - Conor Mcgregor, podpisał kontrakt na walkę bokserską z Floydem Mayweatherem Jr. Okazuje się więc, że po wielu tygodniach negocjacji między obiema stronami, będziemy świadkami historycznego pojedynku. Dlaczego historycznego? Bo nigdy wcześniej nie skonfrontowano ze sobą MMA i boksu zawodowego na mistrzowskim poziomie. Ale czy ma to sens?

Więcej
Przez czwartek, 6 kwietnia 2017 12:40:15 w kategorii Trening siłowy i kondycyjny

Ostatnio pisałem o zaletach i „wadach” treningu siłowego, dlatego powoli możemy przejść do działania! W artykule tym dowiesz się, jak stworzyć własny, spersonalizowany plan treningowy, który pomoże Ci osiągnąć założone cele. 

Wszyscy zaczynaliśmy od jednego, jedynego i najbardziej szanowanego typu treningu – splitu kulturystycznego. Jest to trening ukierunkowany na pracę nad daną partią mięśniową lub paroma partiami na jednej sesji treningowej - kilka razy w tygodniu. Zazwyczaj rozpoczynaliśmy tydzień od treningu klatki i ramion, sukcesywnie przechodząc do treningu pleców i barków. Oczywiście duża liczba osób skrupulatnie omijała dolne partie ciała, jednak nie wszyscy – pare mocnych charakterów udało się ukształtować dzięki ciężkiemu fizycznie i mentalnie treningowi nóg. 

Split kulturystyczny jest obecnie najbardziej znaną metodą treningu, rozpowszechnioną wiele lat temu w trakcie złotej ery kulturystyki. Mimo, że jest to bardzo dobre narzędzie treningowe, wykorzystywane często przez autorytety sylwetkowe, to czy jest to najlepszy sposób do osiągnięcia wymarzonej sylwetki i sprawności? Okazuje się, zarówno w badaniach jak i praktyce, że nie do końca. Jak zatem powinniśmy trenować?

Więcej
Przez środa, 8 marca 2017 12:20:48 w kategorii Trening siłowy i kondycyjny

Bieganie nadal jest główną aktywnością fizyczną podejmowaną w „drodze po wymarzoną sylwetkę”. To całkiem zrozumiałe, ponieważ nie wymaga zbyt dużego nakładu pracy, umiejętności, ani nie narzuca ograniczeń sprzętowych. Wszystko co potrzebujesz to jedynie buty i przestrzeń. Fakt, bieganiem możesz osiągnąć spadek masy ciała.. jednak czy taki jest Twój cel? Czy na pewno? 

Obecnie trening siłowy coraz bardziej zyskuje na popularności, bardzo wyraźnie również u kobiet. Mimo tego, że przez większość osób nadal kojarzony jest jedynie poprzez kulturystykę, ilość siłowni i sprzedanych karnetów systematycznie rośnie z roku na rok. 

Trening siłowy i kondycyjny to jedynie narzędzie, które służy do osiągania konkretnych efektów. Jedni wykorzystują go w celach sylwetkowych, drudzy w celach stricte siłowych, a inni po prostu dla efektu prozdrowotnego. Niestety z dziedziną tą wiąże się wiele stereotypów, które przysłaniają ważne fakty, na których tak naprawdę nam zależy. Ten artykuł ma na celu wprowadzenie Ciebie, drogi czytelniku, w świat treningu z ciężarem zewnętrznym, dzięki któremu osiągniesz upragnione efekty. Enjoy!

Więcej
Ładuję...